Anti-upalna Dijeta: Hranom Protiv Upale

Ovaj režim smanjuje rizik od mnogih bolesti. Antiinflamatorna ishrana pomoći će vam da se izborite i umirite sve znakove zapaljenja, kao što su crvenilo, otok, bolovi i upale

Ovaj način ishrane, tzv. antiinflamatorna dijeta, skida višak kilograma, ali i smanjuje rizik od dobijanja oboljenja koja nastaju zbog upala koje oštećuju zdrave ćelije u organizmu.

Dijeta sprečava pojavu hroničnih upalnih procesa u organizmu koji izazivaju mnogobrojne bolesti. Ovaj jelovnik nije namenjen samo osobama koje imaju neko oboljenje izazvano hroničnim upalnim procesima, kao što su: arteroskleroza, alergije, akne, reumatoidni artritis, Kronova bolest, celijakija i mnoge druge bolesti koje nastaju usled inflamacije u organizmu. On se svrstava u jedan od najboljih načina ishrane koji stručnjaci preporučuju svim uzrasnim kategorijama. Osim što smanjuje upalu, obezbeđuje unos svih potrebnih hranljivih supstanci koje održavaju telo zdravim.

Antiinflamatorna ishrana pomoći će vam da se izborite i umirite sve znakove zapaljenja, kao što su crvenilo, otok, bolovi i upale.

Jelovnik se sastoji od namirnica bogatih vlaknima, vitaminima i mineralima potrebnih organizmu za normalno funkcionisanje. Tokom ove dijete važno je da se hranite raznoliko i jedete što više svežeg voća i povrća. Trebalo bi što češće da jedete ribu jer je ona bogata omega-3 kiselinama, zatim integralne žitarice, orašaste plodove, beli luk, đumbir, i što više zelenog povrća - kelj, brokoli, spanać.

Ukoliko ne možete da je zaobiđete, onda makar smanjite na minimum konzumiranje brze hrane, slatkiša i gaziranih sokova, takođe, izbegavajte mesne prerađevine, masne sireve i hranu prženu u ulju.

PRIMER JELOVNIKA:

DAN 1

Doručak: Omlet sa spanaćem

Ručak: Čorba od bundeve

Večera: Krompir zapečen u rerni, kuvano jaje

DAN 2

Doručak: Ovsena kaša sa đumbirom i cimetom

Ručak: Zelena salata sa tunjevinom, maslinama i paradajzom

Večera: Ćuretina u sosu od paradajza

DAN 3

Doručak: Ovsena kaša sa višnjama i komadićima crne čokolade

Ručak: Paprike punjene nadevom od ćuretine, spanaća i parmezana

Večera: Riba i krompir salata

Izvor: